چرا Code Veronica در واقع Resident Evil 3 حقیقی است؟


بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از عرضه‌ی Resident Evil: Code Veronica، این عنوان بیش از همیشه نمایانگر این است که می‌توانست RE 3 حقیقی باشد.

تبلیغات

همه‌ی کسانی که به تجربه‌ی نسخه‌های مختلف از بازی Resident Evil پرداخته‌اند، می‌دانند که ترتیب زمانی وقایع این فرنچایز محبوب، حتی از مجموعه بازی‌های Legend of Zelda نیز پیچیده‌تر است. این در حالیست که گنگ بودن تایم‌لاین Resident Evil، فقط به داستان آن خلاصه نشده و حتی اسامی نسخه‌های مختلف از این سری و ترتیب عرضه‌ی آن‌ها نیز می‌تواند برای بازیکنان گیج‌کننده باشد. پیچیدگی ترتیب زمانی این فرنچایز، شاید به اندازه‌ی سردرآوردن از داستان Resident Evil 6، برای گیمرهای مختلف دشوار جلوه کند.

شاید بهتر باشد تا برای شروع صحبت در مورد پیچیدگی خطوط زمانی داستان فرنچایز Resident Evil، به ذکر برخی موضوعات در مورد Reaident Evil: Code Veronica که در فوریه‌ی ۲۰۰۰ برای کنسول Dreamcast عرضه شد بپردازیم. بسیاری از بازیکنان، Code Veronica را یک نسخه‌ی ناهنجار در مجموعه‌ی Resident Evil تلقی می‌کنند و درک علت این موضوع چندان دشوار نیست. Code Veronica، از سویی برای کنسولی عرضه شد که یک سال بعد، فعالیت خود را متوقف کرد و از سوی دیگر، یک سال بعد از بازی Resident Evil 3: Nemesis منتشر شد‌. پس از این نسخه، تعدادی از بهترین و مطرح‌ترین بازی‌های Resident Evil در سال‌های بعد در دسترس قرار گرفتند؛ ابتدا در سال ۲۰۰۲ عناوین Resident Evil Remake و Reaident Evil Zero تولید شدند و Reaident Evil 4 نیز پس از عرضه‌ی Code Veronica یعنی در سال ۲۰۰۵ انتشار یافت. پس دیده می‌شود که Code Veronica علاوه بر این‌که در قیاس با سایر نسخه‌های Resident Evil دارای نامی عجیب و مرموز است، به دلیل تقارن زمانی با تعدادی از برترین نسخه‌های این فرنچایز، یکی از بازی‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ی این مجموعه‌ی محبوب به حساب می‌آید.

با این وجود، Code Veronica فقط در همین موضوعات خلاصه نمی‌شود. این بازی علاوه بر این‌که یک عنوان بسیار باکیفیت است، می‌توانست به راحتی نام Resident Evil 3 را یدک بکشد‌؛ اما سوالی که مطرح‌می‌شود، این است که چرا چنین اتفاقی رخ نداد؟

بازی Resident Evil: Code Veronica، در ابتدا پورت Resident Evil 2 برای کنسول Sega Saturn بود

پیش از آن که راجع به جایگاه عجیب و مرموز Code Veronica در تاریخچه‌ی Resident Evil صحبت کنیم، باید به ذکر نام یکی دیگر از بازی‌های این فرنچایز که در آستانه‌ی تولید و عرضه قرار داشت بپردازیم. کپکام (Capcom) در ابتدا قصد داشت تا Resident Evil 2 را برای کنسول Sega Saturn منتشر کند. در واقع کپکام از توسعه‌دهنده‌ای به نام نکس اینترتینمنت (Nex Entertainment)، خواستار کار روی پورت بازی Resident Evil 2 برای کنسول سگا شد؛ چرا که این شرکت تصمیم داشت تا بازی‌های خود را برای تعداد بیشتری از کنسول‌ها عرضه کند.

با وجود این‌که در ادامه کپکام موفق شد تا نسخه‌ی اورجینال Resident Evil را به طور عجیبی برای کنسول سگا پورت کند، این شرکت به سرعت دریافت که امکان تجربه‌ی Resident Evil 2 روی این کنسول وجود ندارد‌؛ به همین دلیل، کپکام تصمیم گرفت تا به جای عرضه‌ی یک پورت ضعیف برای سگا و آزرده ساختن جامعه‌ی گیمرهای این کنسول، یک بازی باکیفیت و اورجینال برای کنسول نسل بعدی سگا یعنی Dreakcast تولید کند. با این‌که اتخاذ این تصمیم از سوی کپکام، حداقل روی کاغد منطقی و درست به نظر می‌رسید، نقشه‌ی ساخت یک RE جدید برای Dreamcast، مشکلات خاصی را حول محور فرنچایز Resident Evil به بار آورد.

داستان عجیب پنج نسخه‌ از فرنچایز Resident Evil

خودتان را آماده کنید چرا که این مقاله قصد توضیح برخی مسائل عجیب و مرموز در مورد تعدادی از بهترین عناوین مجموعه Resident Evil را دارد.
بعد از موفقیت RE2، کپکام تصمیم گرفت تا به ساخت تعدادی از عناوین فرعی مجموعه Resident Evil چراغ سبز نشان دهد. این نسخه‌های جانبی شامل Resident Evil: Code Veronica ،Resident Evil Survivor ،Resident Evil 0 و Resident Evil 1.9 می‌شدند. البته قرار بود تا خط داستانی اصلی بازی، توسط Resident Evil 3 ادامه پیدا کند. می‌توان زمان زیادی را برای صحبت راجع به بازی Code Veronica اختصاص داد اما نکته‌ی اساسی این است که این عنوان در واقع نامه‌ی عذرخواهی کپکام برای بازیکنان سگا به دلیل عدم انتشار RE2 برای این کنسول بود. تعدادی از عناصر کلیدی Code Veronica در حین توسعه‌ی بازی دچار تغییر شدند تا این عنوان روی Dreamcast به گونه‌ی مناسب اجرا شود؛ در ادامه به ذکر این تغییرات خواهیم پرداخت.

بازی Resident Evil Survivor نیز یکی دیگر از نسخه‌های فرعی فرنچایز RE محسوب می‌شود. این بازی، یک شوتر ساده و بدون پیچیدگی محسوب می‌شود که بدون هرگونه تغییر ساختاری، در همان بازه‌ی زمانی ابتدایی مد نظر کپکام عرضه شد. با این‌که تولید و انتشار این عنوان ممکن است روی انتخاب نام برای RE: Code Veronica تاثیر‌گذار بوده باشد، با این حال، این موضوع ربط زیادی به موضوع مورد بحث در این مقاله ندارد.

عنوان Resident Evil Zero، یکی دیگر از نسخه‌های جالب فرنچایز RE محسوب می‌شود. این بازی در ابتدا قرار بود برای کنسول N64 عرضه شود؛ با این حال، کپکام بعد از مدت کوتاهی دریافت که کارتریج‌های این کنسول، به هیچ وجه توانایی اجرای این بازی را ندارند‌. در این زمان بود که کپکام تصمیم به عرضه‌ی RE Zero برای کنسول GameCube گرفت.

مانند نسخه‌ی کنسل شده‌ی بازی RE 2 برای کنسول Sega Saturn، تصمیم برای عرضه‌ی Resident Evil Zero روی GameCube نمایان‌گر تمایل شدید کپکام برای پشتیبانی از قشر بیشتری از گیمرها بود. در این زمان، تصمیم ابتدایی کپکام مبنی بر عرضه‌ی RE برای کنسول‌های مختلف در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، رفته رفته در حال شکست خوردن بود؛ چرا که این شرکت متوجه توانایی سخت‌افزاری پایین کنسول‌های نسل قبل و جهش گرافیکی قابل ملاحظه‌ی کنسول‌های نسل جدید شد.
در ادامه، کپکام تصمیم به عرضه‌ی Resident Evil 1.9 گرفت. این نام در واقع اسم رمزی برای اسپین‌آف پروژه‌ی Resident Evil، که توسط کازوهیرو آئویاما (Kazuhiro Aoyama) در دست ساخت قرار داشت، محسوب می‌شد. نقشه‌ی اولیه‌ی کپکام این بود که پروژه‌ی آئویاما در سال ۱۹۹۱ برای پلی استیشن ۱ عرضه شود. بازی‌ای که آئویاما در حال کار روی آن بود، یک عنوان به نسبت کوچک محسوب می‌شد که قصد داشت تا در همان بازه‌ی زمانی مد نظر کپکام عرضه شود و بازیکنان در مدتی کوتاه آن را به پایان برسانند.

تصمیم برای عرضه‌ی این قبیل بازی‌های کوتاه و عاری از پیچیدگی، برای این بود تا اشکالی در توسعه‌ی پروژه‌ی بزرگ‌تر کپکام یعنی Resident Evil 3 که توسط هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) در حال ساخت بود، ایجاد نشود. در این نسخه از Resident Evil 3، قرار بر این بود که هانک (Hunk) نقش اصلی را برعهده بگیرد. این در حالی است که داستان بازی در یک کشتی جریان داشت و این عنوان به نوعی قرار بود نامه‌ی خداحافظی کپکام با پلی استیشن ۱ باشد.

در نهایت تکلیف Resident Evil 3 چه زمانی معلوم شد؟

علت این‌که نسخه‌ی مد نظر کامیا از Resident Evil 3 هیچ‌گاه عرضه نشد، تصمیم غیر منتظره‌ی سونی مبنی بر انتشار کنسول نسل بعدی خود به نام پلی استیشن ۲ بود. بعد از این‌که کپکام متوجه از راه رسیدن پلی استیشن ۲ و کنار رفتن پلی استیشن ۱ شد، تصمیم گرفت تا پروژه‌ی روی دست خود یعنی Resident Evil 3 را پس از ایجاد تغییرات ساختاری عمیق در آن، از نو ساخته و آن را برای کنسول نسل بعدی سونی عرضه کند. نکته‌ی جالب اینجاست که این تصمیم کپکام نیز آن‌طور که این شرکت در سر داشت پیش نرفت.
تصمیم برای عرضه‌ی RE 3 برای پلی استیشن ۲، باعث شد تا برنامه‌های کپکام پیرامون عرضه‌ی بازی در بازه‌ی زمانی مدنظر دچار اشکال شود. با این‌که کپکام می‌توانست اجازه دهد تا Resident Evil 1.9 و RE Survival، آخرین عناوین این فرنچایز برای پلی استیشن ۱ باشند، برخی از کارکنان این شرکت نگران این بودند که ممکن است انتشار این دو اسپین‌آف برای پلی استیشن ۱، باعث تیره شدن روابط میان این شرکت و سونی شود؛ چرا که در همان زمان کنسول‌های Dreamcast و N64، شاهد عرضه‌ی دو نسخه‌ی بزرگ‌تر از مجموعه‌ی Resident Evil بودند.

تبلیغات

بعد از مدتی، کپکام تصمیم گرفت تا بازی Resident Evil 1.9 که در مراحل پایانی توسعه‌ قرار داشت و با نام Resident Evil: Last Escape شناخته می‌شد را تحت نام Resident Evil 3: Nemesis عرضه کند. این تصمیم باعث آزردگی برخی از کارکنان کپکام شد. از طرفی، کازوهیرو آئویاما در موقعیتی قرار گرفت که اسپین‌آف کوچک و عجیب او، در حال تبدیل شدن به یک بازی بزرگ از مجموعه‌ی Resident Evil بود. کارگردان و تولید‌کننده‌ی مشهور کپکام، شینجی میکامی (Shinji Mikami)، این تصمیمات کپکام را مثال‌هایی از تلاش تیم مدیران برای دخالت در کار طراحان بازی قلمداد کرد و بر اساس گزارشات، در همین زمان این شرکت را تهدید به استعفا نمود. آئویاما و میکامی هر دو نگران این بودند که RE 3: Nemesis یک پروژه‌ی ابتدایی، کوچک و عاری از هر نوع جاه‌طلبی بوده و قادر نباشد تا بار تبدیل شدن به یکی از نسخه‌های اصلی فرنچایز را به دوش بکشد. با این‌که این بازی نام Resident Evil 3 را یدک می‌کشید، اما آئویاما و میکامی نگران واکنش بازیکنان نسبت به عنوانی بودند که قرار بود پس از یک فرایند توسعه‌ی کوتاه عرضه شود.

از طرف دیگر، یکی دیگر از نگرانی‌های این دو نفر، وارد شدن صدمات جبران‌ناپذیر به رابطه‌ی بازیکنان پلی استیشن و کپکام بود. همه‌ی این مسائل و تنش‌ها، منجر به این شدند تا کپکام تصمیم بگیرد به جای تبدیل Resident Evil 1.9 به یک بازی بزرگ، Code Veronica را به Resident Evil 3 تبدیل کند‌.

چرا Resident Evil: Code Veronica به Resident Evil 3 تبدیل نشد؟

اگر شما در زمان اخذ تصمیم به تعویق انداختن انتشار بازی Resident Evil 3، رئیس شرکت کپکام بودید و باید بین Resident Evil 1.9 و Code Veronica یکی را انتخاب می‌کردید، شاید در این صورت می‌توانستید دغدغه‌ی ذهنی مدیران کپکام در آن سال‌ها را درک کنید. با این‌که Code Veronica به صورت مستقیم داستان Resident Evil 2 را ادامه می‌داد، اما مشکل اساسی این بود که بازی lb;,v، برای کنسول‌های نسل بعدی و با توجه به قدرت سخت‌افزاری آن‌ها در حال ساخت بود. از طرف دیگر، فرایند توسعه این بازی در مرحله‌ای قرار داشت که به مانند Reaident Evil 1.9، نیازی نبود تا تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شود تا در زمان مورد نظر کپکام به بازار عرضه شود.

همه‌ی این مسائل باعث شدند تا Code Veronica، به بهترین کاندید تبدیل شود. با این حال، برای درک بهتر موضوع، باید به توضیح برخی موضوعات پیرامون وضعیت Code Veronica و فرنچایز Resident Evil در آن سال‌ها پرداخت.

نکته‌ی اول این است که در ابتدا قرار بود نقش اول بازی Code Veronica، جیل ولنتاین ( Jill Valentine) باشد. در واقع، تصمیم کپکام این بود تا به ماجراجویی‌های جیل ولنتاین در اروپا و تلاش او برای کشف ارتباط بین نازی‌ها و Umbrella Cooperation بپردازد. با این‌حال، این سناریو بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد‌. کپکام نگران این بود که ممکن است پرداختن به نازی‌ها، به میزان فروش بازی در اروپا صدمه‌ی جدی وارد کند. از طرف دیگر، با توجه به پایان‌بندی Resident Evil 2 که خبر از بازگشت کلیر ردفیلد (Claire Redfield) می‌داد، کپکام از تصمیم اولیه‌ی خود صرف نظر کرد. این موضوع باعث شد تا تیم سازنده‌ی Resident Evil 1.9، جیل ولنتاین را به بازی خود بیفزاید.

موضوع مهم دیگر این است که در آن بازۀ زمانی، کپکام به واقع نگران رابطه‌ی خود با پلی‌ استیشن و بازیکنان این کنسول بود. کپکام می‌توانست Resident Evil 3 را به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول Dreamcast عرضه کند؛ اما در صورت انجام این کار، مسلما بازیکنان پلی استیشن ۱ که منتظر جدیدترین بازی از سری Resident Evil برای کنسول خود بودند، از تصمیم این شرکت احساس ناامیدی می‌کردند. بنابراین، کپکام تصمیم گرفت تا طرفداران پلی استیشن را در اولویت قرار داده و در عین حال یک RE جدید برای دریم‌کست نیز عرضه کند. این تصمیم از نقطه نظر اقتصادی، در آن زمان عقلانی به نظر می‌رسید.

یکی از شایعاتی که همواره در مورد نام بازی Code Veronica وجود داشته، این است که پلی استیشن و کپکام با یکدیگر توافق نمودند تا عنوان Resident Evil 3 فقط برای کنسول متعلق به شرکت سونی عرضه شود‌؛ با این‌ حال، میکامی و رئیس کپکام در آن زمان، آقای یوشیکو اوکوموتو (Yoshiko Okamoto)، بعدها اظهار داشتند که کپکام تصمیم داشته تا نسخه‌های شماره‌دار و اصلی بازی Resident Evil را برای سونی به صورت انحصاری تولید کرده و صرفاً نسخه‌های جانبی را در اختیار پلتفرم‌های دیگر قرار دهد.
این موضوع در نهایت جنبه‌ی عملی به خود نگرفت و علاوه بر این‌که کپکام RE 4 را برای GameCube عرضه کرد، از طرف دیگر این شرکت در ابتدا قصد داشت تا Resident Evil Zero را صرفاً برای N64 تولید کند. شاید بگویید که قرارداد ساخت RE 4 برای GameCube بعدها امضاء شد و کپکام به RE Zero به چشم یکی از نسخه‌های اصلی فرنچایز نگاه نمی‌کرد، اما حقیقت این است که Code Veronica، به مراتب بیشتر از Resident Evil 3: Nemesis، حس و حال Resident Evil 3 حقیقی را به مخاطبین القاء نمود. سوالی که مطرح می‌شود، این است که چرا کپکام اجازه داد تا تیم سازنده‌ی Code Veronica، داستانی جدید را در تقارن با داستان اصلی بازی، در دنیای RE تعریف کند؛ آن هم در حالی که از منظر اقتصادی، به چشم یک بازی جانبی به این عنوان نگاه می‌کرد؟

اگرچه این موضوع فقط یک حدس و گمان است، اما به نظر می‌رسد که ریشه‌ی همه‌ی این موضوعات به جدول زمان‌بندی عرضه‌ی محصولات کپکام و تلاش این شرکت برای به دست آوردن قلب طرفداران پلی استیشن مربوط می‌شود. به وضوح مشخص است که کپکام، در ابتدا قصد داشت تا Resident Evil 3 را برای پلی استیشن ۱ عرضه کند؛ این شرکت در عین حال خواستار این بود تا به جای تغیبر نام Code Veronica، تاریخ انتشار Resident Evil 1.9 را به تعویق بیندازد. همه‌ی این‌ها در حالیست که ایجاد تغییر در نام Code Veronica، احتمالاً از نظر ارتباط با خطوط زمانی مختلف فرنچایز، پیشبرد داستان و اهداف کلی شرکت برای این مجموعه، منطقی‌تر به نظر می‌رسید. پس دیده می‌شود که کپکام هرگز قصد نداشت تا Resident Evil: Code Veronica را به Resident Evil 3 تبدیل نماید. البته که هیچ مدرکی دال بر تصمیم کپکام برای تبدیل Code Veronica به RE 3، پس از فروپاشی برنامه‌های اولیه‌ی این شرکت برای پروژه‌ی RE 3 اورجینال، وجود ندارد.

میراث ناعادلانه‌ی Resident Evil 4 و Code Veronica

اگر این را بپذیرید که Code Veronica برای این‌که به Resident Evil 3 تبدیل شود، در زمان نامناسب و برای کنسول اشتباه عرضه شد، شاید این سوال برایتان مطرح شود که چرا کپکام این بازی را به Resident Evil 4 تبدیل نکرد؟ شاید علت این باشد که کپکام خود را نسبت به بازیکنان پلی استیشن ۱ وام‌دار دانسته و عرضه‌ی RE 3 برای این کنسول را لازم می‌دید؛ اما چرا Code Veronica با نام RE 4 منتشر نشد؟ فراموش نکنید که کپکام به راحتی می‌توانست در صورت لزوم، RE 4 را بعد از مدتی برای پلی استیشن ۲ و کنسول‌های دیگر پورت کند. البته که این شرکت بعدها اقدام به انتشار Code Veronica برای پلی استیشن ۲ نمود.

به نظر می‌رسد ‌که کپکام در ابتدا قصد داشته تا صرفا نسخه‌های شماره‌دار Resident Evil را برای پلی استیشن عرضه کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس به نظر نمی‌رسد که کپکام هیچگاه خیال تبدیل Code Veronice به Resident Evil 3/4 را در سر داشته است. با این وجود، مشکل بزرگ‌تر، تاریخ عرضه‌ی بازی Code Veronica بود.
این بحث بدون ذکر مشکلاتی که گریبان‌گیر کپکام در حین توسعه‌ی RE 4 شد، احتمالا راه به جایی نخواهد برد؛ آن‌چه که باید بدانید این است که کپکام در ابتدا راجع به این‌که Resident Evil 4 قرار است چه نوع بازی‌ای باشد، هیچ ایده‌ای نداشت؛ حتی گفته می‌شود که نسخه‌ی ابتدایی RE 4 بعد از مدتی به Devil May Cry تبدیل شد. میکامی در مصاحبه‌ای اظهار داشته که وی، آن‌قدر با سخت‌افزار پلی استیشن ۲ به مشکل برخورده بود که برای مدتی تصمیم داشت تا RE 4 را به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه کند؛ بازی‌ای که البته در نهایت برای نینتندو نیز منتشر شد.

نکته‌ی جالب توجه ماجرا اینجاست که حتی اگر باور داشته باشید زمانی کپکام قصد داشته تا فقط نسخه‌های شماره‌دار RE را به صورت انحصاری برای پلی استیشن تولید کند، تصمیم نهایی آن‌ها مبنی بر ساخت بازی انقلابی RE 4 برای GameCube، منجر به این شد تا Code Veronica در کمال شایستگی، تحت نام Resident Evil 3 عرضه نشود.

بازی RE 3 Nemesis، یک عنوان بسیار محبوب با طرفداران بسیار است. با این‌ حال، اگر بخواهید به این سوال که منطقی‌ترین RE برای ادامه‌ی داستان RE 2 کدام است پاسخ دهید، شایسته‌ترین جواب Code Veronica خواهد بود. به همین دلیل است که بعد از انتشار Nemesis، بسیاری از بازیکنان بدون این‌که داستان توسعه‌ی این عنوان را بدانند، اظهار داشتند که این اثر، بیشتر به یک اسپین‌آف از RE 2 شباهت دارد و دنباله‌ی مستقیم داستان آن بازی محسوب نمی‌شود. بازیکنان پلی استیشن ۱ که توانایی خرید کنسول دریمکست را نداشتند، به Code Veronica به چشم نسخه‌ی نسل بعدی RE نگاه می‌کردند؛ آن‌هم در شرایطی که کپکام وظیفه‌ی خود می‌دانست تا Resident Evil 3 را در آن شرایط برای پلی استیشن ۱ عرضه کند.

البته تاریخ نشان می‌دهد که کپکام، در اخذ این تصمیم احتمالا کار درست را انجام داده. کپکام می‌دانست که نام و اعتبار RE 3 از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفت تا RE 1.9 را به RE 3 تبدیل کند؛ آن‌هم در شرایطی که Code Veronica احتمالا از هر نظر، شایستگی بیشتری برای کمایی نمودن این نام داشت.

شاید کپکام از ناکامی دریمکست اطلاعی نداشت؛ اما موفقیت پلی‌ استیشن اجتناب‌ناپذیر بود. از طرف دیگر، ممکن است کپکام بی‌خبر از میزان بزرگی Code Veronica بوده باشد، اما احتمالا این بازی حتی اگر موفقیت بی‌نظیری را نیز تجربه می‌کرد، هرگز لقب Resident Evil 3 به آن داده نمی‌شد؛ چرا که این موضوع از نقطه‌ نظر تجاری، احتمالا به ضرر کپکام تمام می‌شد.

بعد از گذشت سال‌ها از آن اتفاقات، می‌توان به جرات گفت که تصمیم کپکام مبنی بر عدم عرضه‌ی Code Veronica با نام RE 3، منجر به این شد تا این بازی در کمال شایستگی، هیج‌وقت آن‌طور که باید مورد توجه جامعه‌ی گیمینگ قرار نگیرد. با این‌حال طرفداران سرسخت فرنچایز RE، همواره از Code Veronica به عنوان RE 3 واقعی یاد می‌کنند. برخی می‌گویند کپکام معتقد بوده است که Code Veronica، شایستگی کافی برای اخذ نام RE 3 را نداشته است؛ موضوعی که تاریخ به وضوح، خلاف آن را نشان می‌دهد.

شاید در آینده شاهد این باشیم که کپکام به Code Veronica، آن‌طور که شایسته‌ی آن است توجه کند. تا آن زمان، بسیاری از گیمرها می‌توانند با تجربه‌ی Code Veronica دریابند که چرا در ذهن طرفداران همیشگی RE، این بازی Resident Evil 3 واقعی است.


منبع: https://gamefa.com/846401/code-veronica-the-true-re-3/