کارگردان ریمیک Resident Evil 4 درباره تغییر اشلی توضیح داد
به عنوان یک شخصیت، ما میخواستیم اشلی را در کنار بازیکنان داشته باشیم تا بتواند تاثیر بیشتری داشته باشد. به عنوان یک بازی، وقتی در نسخهی دیجیتال او را پنهان میکردید و سپس به مبارزه با دشمنان میرفتید، از برخی جهات سرگرمکننده بود. با این حال داشتن شخصیتی مانند اشلی و سپس ناپدید شدن او برای مدتی، اساسا نقش او را هدر میدهد و ما میخواستیم در بازسازی از آن جلوگیری کنیم.
بدون شک بازیکنان زیادی برای عرضهی ریمیک Resident Evil 4 لحظهشماری میکنند. این بازسازی جدید هماکنون در حال توسعه بوده و کپکام در نظر دارد آن را در ماه مارس 2023 عرضه کند. توسعهدهندگان بازسازی Resident Evil 4 سعی داشتهاند ضمن ایجاد برخی تغییرها و بهبودهای ضروری، تا حد امکان به تجربهی نسخهی اصلی وفدار بمانند. یکی از تغییراتی که اخیرا تیم سازنده ریمیک به آن اشاره کرد، بهبود عملکرد شخصیت اشلی (Ashley) است. کپکام در این باره توضیح داد که بازیکنان در ریمیک Resident Evil 4 برخلاف نسخهی اصلی، نمیتوانند به اشلی فرمان ایستادن در یک مکان امن را بدهند و سپس با خیال راحت به کشتن دشمنان بپردازند.
یاسوهیرو آمپو در این باره توضیح داد:
اخیرا یاسوهیرو آمپو (Yasuhiro Ampo)، کارگردان ریمیک Resident Evil 4 در شرکت کپکام (Capcom)، پیرامون دلایل اعمال تغییر در رفتار شخصیت اشلی توضیحاتی ارائه داد.
به نظر میرسد این یکی از زمینههایی است که کپکام در بازسازی Resident Evil 4 آن را تغییر داده است. یاسوهیرو آمپو در این باره توضیح داد که اگر اشلی همیشه در کنار بازیکنان باشد، باعث میشود که فشار استرس کشته شدن او روی بازیکنان تاثیر بگذارد. علاوه بر این، توسعهدهندگان احساس کردند که اگر بازیکنان بتوانند اشلی را در یک مکان ثابت نگه دارند، این بخش از بازی بیهوده خواهد بود؛ بنابراین وقتی این شخصیت همیشه همراه بازیکنان حرکت کند، آنها مجبور میشوند که در مقابله با دشمنان محتاطتر عمل نمایند. کپکام اشاره کرده بود که اشلی دیگر نوار سلامتی ندارد و اگر آسیب زیادی دریافت کند، به زمین خواهد افتاد. در این حالت اگر به او ضربه وارد شود، خواهد مرد. علاوه بر این، دشمنان میتوانند اشلی را بلند کنند و با خود ببرند؛ بنابراین اگر بازیکنان در نجات او عجله نکنند، شاهد مرگ او خواهند بود.
ریمیک Resident Evil 4 قرار است در تاریخ 4 فروردین 1402 (24 مارس 2023) روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه شود.
با توجه به تاکید کارگردان ریمیک Resident Evil 4 روی نقش اشلی، احتمالا همراهی او با بازیکنان فواید بسیاری دارد. همانطور که کپکام قبلا اعلام کرد، بازیکنان میتوانند اشلی را از طریق گذرگاهی کوچک به درون یک اتاق بفرستند تا یک درب قفل شده را باز کند یا آیتمهای ارزشمند را جمعآوری نماید. سازندگان در ادامه اشاره کردند که لئون در مسیر پیشروی خود و قبل از ملاقات با اشلی، با موانع و مناطقی مواجه میشود که امکان دسترسی به آنها را ندارد. این میتواند سبب شود که بازیکنان پس از ملاقات با اشلی، تمایل داشته باشند به آن مناطق بازگردند و محتوایی که از آن گذشتهاند را ببینند.
به تازگی یاسوهیرو آمپو و کازونوری کادوی (Kazunori Kadoi)، کارگردانهای بازسازی Resident Evil 4، در مصاحبهای با مجلهی گیم اینفورمر (Game Informer) در مورد برخی از تغییرات ایجاد شده در رفتار اشلی صحبت کردند. داستان نسخهی اصلی Resident Evil 4 دربارهی ماموریت لئون برای سفر به یک منطقهی روستایی برای نجات دختر رئیس جمهور یعنی اشلی گراهام است. در بخشهایی از بازی، لئون باید از اشلی در برابر حملهی دشمنان مراقبت کند و بازیکنان در طول این سالها، مکانهایی را پیدا کرده بودند تا به اشلی فرمان بدهند در آنجا بماند و خود بدون ترس از کشته شدن اشلی، دشمنان را از پای درآورند.