کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو میگوید
داستان اصلی پینوکیو، همچون بیشتر قصههای پریان و اشعار داستانی کودکانه، تاریک است. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که کارگردان بازی Lies of P یعنی چوی جی وون (Choi Ji-Won) میخواهد در بستر «عصر طلایی» در کشور فرانسه (Belle Époque) به آن برسد. (دورهای از تاریخ اروپا و این کشور که داستان اصلی پینوکیو طی آن رخ میدهد و از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال 1871 تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 را دربرمیگیرد.)
شرکت نئو ویز گیمز طی مراسم گیمزکام 2022 (Gamescom) که هفتهی پیش برگزار شد، تریلری از بازی Lies of P منتشر کرد که به مواردی نظیر کیفیت بصری، شخصیتها، مبارزات و جهان بازی میپرداخت.
کارگردان ساختهی اخیر استودیوی راند 8 (Round 8) و شرکت نئو ویز گیمز (Neowiz Games) یعنی Lies of P دلایل اقتباس از داستان پینوکیو (Pinocchio) را عنوان میکند.
البته، بیشتر مردم با نسخهی اقتباسی شرکت دیزنی (Disney) از داستان پینوکیو آشنا هستند که بر خلاف داستان اصلی کارلو کولودی (Carlo Collodi) فضای شادتری دارد.
دلایل این اقتباس به اینجا ختم نمیشود. جی وون طی مصاحبهای با وبسایت IGN، اعلام کرد که گروه سازنده میخواهد بازیکنان در مواجهه با نخستین بازی سولزلایک این استودیو حسی آشنا داشته باشند.
علت دیگری که این کارگردان عنوان میکند، سفر شخصیت پینوکیو به مکانهای متفاوت است. این ویژگی فرصت آزمون و خطا با مناطق مختلف را به سازندگان میداد تا بتوانند دنیای بازیشان را باجزئیات بیشتری خلق کنند.
چوی جی وون به این نکته نیز اشاره میکند:
این بازی در تاریخی نامشخص از سال 2023 برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
پینوکیو گذشتهای پرماجرا دارد. او از خانهی ژپتو (Geppetto) آغاز میکند، سپس به اقیانوس و از آنجا به داخل نهنگی میرود. اینها دلایلی بود که پینوکیو را برای بازیمان جذاب میکرد.
چوی جی وون
او در این باره میگوید:
اما زمانی که از پینوکیو سخن میگویید، مردم به فکر اقتباس دیزنی میافتند. دیزنی پینوکیو را کمی بچگانه کرد، اما اگر به داستان اصلی پینوکیو نگاه کنید، میبینید که بسیار تاریکتر است و مناسب بزرگسالان.
چوی جی وون
ابتدا باید چیزی پیدا میکردیم که بسیار شناختهشده باشد، زیرا این نخستین بازی سولزلایکمان است. میخواستیم که از قبل یک جامعهی هواداری داشته باشیم، پس ابتدا داستانی معروف را انتخاب کردیم و سپس تغییرات مدنظرمان را بر آن اعمال نمودیم.
چوی جی وون
زمانی که به بازیهای سولزلایک (Soulslike) فکر میکنید، احتمالاً سبک فانتزی سیاه یا دورهی ویکتوریایی انگلستان در ذهنتان نقش میبندد. به لطف عناوینی دیگر از این دست که با الهام از آثار استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) ساخته شدهاند، ممکن است حتی ژاپن فئودال یا آیندهای پادآرمانشهری نیز به ذهنتان خطور کند. در هر صورت، چندان احتمال ندارد به بازیای فکر کنید که با الهام از عروسک چوبی سخنگویی ساخته شده باشد که با دروغ گفتن، دماغش بلندتر میشود.