کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید

داستان اصلی پینوکیو، همچون بیش‌تر قصه‌های پریان و اشعار داستانی کودکانه، تاریک است. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که کارگردان بازی Lies of P یعنی چوی جی وون (Choi Ji-Won) می‌خواهد در بستر «عصر طلایی» در کشور فرانسه (Belle Époque) به آن برسد. (دوره‌ای از تاریخ اروپا و این کشور که داستان اصلی پینوکیو طی آن رخ می‌دهد و از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال 1871 تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 را دربرمی‌گیرد.)

علت دیگری که این کارگردان عنوان می‌کند، سفر شخصیت پینوکیو به مکان‌های متفاوت است. این ویژگی فرصت آزمون و خطا با مناطق مختلف را به سازندگان می‌داد تا بتوانند دنیای بازی‌شان را باجزئیات بیش‌تری خلق کنند.

این بازی در تاریخی نامشخص از سال 2023 برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

MMYKINGEl Diablo


منبع: https://gamefa.com/861524/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-lies-of-p-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%BE/تبلیغات

شرکت نئو ویز گیمز طی مراسم گیمزکام 2022 (Gamescom) که هفته‎ی پیش برگزار شد، تریلری از بازی Lies of P منتشر کرد که به مواردی نظیر کیفیت بصری، شخصیت‌ها، مبارزات و جهان بازی می‌پرداخت.

او در این باره می‌گوید:

ابتدا باید چیزی پیدا می‌کردیم که بسیار شناخته‌شده باشد، زیرا این نخستین بازی سولزلایکمان است. می‌خواستیم که از قبل یک جامعه‌ی هواداری داشته باشیم، پس ابتدا داستانی معروف را انتخاب کردیم و سپس تغییرات مدنظرمان را بر آن اعمال نمودیم.

چوی جی وون

کارگردان ساخته‌ی اخیر استودیوی راند 8 (Round 8) و شرکت نئو ویز گیمز (Neowiz Games) یعنی Lies of P دلایل اقتباس از داستان پینوکیو (Pinocchio) را عنوان می‌کند.

زمانی که به بازی‌های سولزلایک (Soulslike) فکر می‌کنید، احتمالاً سبک فانتزی سیاه یا دوره‌ی ویکتوریایی انگلستان در ذهنتان نقش می‌بندد. به لطف عناوینی دیگر از این دست که با الهام از آثار استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) ساخته شده‌اند، ممکن است حتی ژاپن فئودال یا آینده‌ای پادآرمان‌شهری نیز به ذهنتان خطور کند. در هر صورت، چندان احتمال ندارد به بازی‌ای فکر کنید که با الهام از عروسک چوبی سخن‌گویی ساخته شده باشد که با دروغ گفتن، دماغش بلندتر می‌شود.

دلایل این اقتباس به اینجا ختم نمی‌شود. جی وون طی مصاحبه‌ای با وبسایت IGN، اعلام کرد که گروه سازنده می‌خواهد بازیکنان در مواجهه با نخستین بازی سولزلایک این استودیو حسی آشنا داشته باشند.

البته، بیش‌تر مردم با نسخه‌ی اقتباسی شرکت دیزنی (Disney) از داستان پینوکیو آشنا هستند که بر خلاف داستان اصلی کارلو کولودی (Carlo Collodi) فضای شادتری دارد.

چوی جی وون به این نکته نیز اشاره می‌کند:

پینوکیو گذشته‌ای پرماجرا دارد. او از خانه‌ی ژپتو (Geppetto) آغاز می‌کند، سپس به اقیانوس و از آنجا به داخل نهنگی می‌رود. این‌ها دلایلی بود که پینوکیو را برای بازی‌مان جذاب می‌کرد.

چوی جی وون

اما زمانی که از پینوکیو سخن می‌گویید، مردم به فکر اقتباس دیزنی می‌افتند. دیزنی پینوکیو را کمی بچگانه کرد، اما اگر به داستان اصلی پینوکیو نگاه کنید، می‌بینید که بسیار تاریک‌تر است و مناسب بزرگ‌سالان.

چوی جی وون