گزارش عملکرد مالی بندای نامکو در سال مالی گذشته اعلام شد
در زمینه فروش بازیهای ویدیویی خانگی بندای نامکو، اروپا با فروش ۱۹.۵ میلیون واحد پیشتاز است. قاره آمریکا ۱۸.۷ میلیون نسخه فروش داشت و ژاپن آمار ۱۰ میلیون بازی در طول سال مالی گذشته را به ثبت رساند. ناشر ژاپنی با نگاهی به آینده پیشبینی کرده است که فروش خالص برای سال مالی منتهی به پایان مارس ۲۰۲۴ به ۷.۴ میلیارد دلار برسد.
بندای نامکو با تقسیم کردن بخشهای مختلف بازیهای ویدیویی و سرگرمی دیجیتال اعلام کرد که فروش محتوای شبکهای آن روی گوشیهای هوشمند و رایانههای شخصی به ۱۹۴ میلیارد ین (۱.۴ میلیارد دلار) رسید که ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. در همین حال، فروش خالص بازیهای ویدیویی خانگی به ۱۶۰ میلیارد ین (۱.۲ میلیارد دلار) رسید که ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش را نشان میدهد.
این ناشر ژاپنی برای سال مالی جاری پیشبینی میکند که درآمد دو بخش تجاری گفته شده افزایش پیدا کند؛ به صورتی که سود محتوای شبکهای به ۲۰۰ میلیارد ین (۱.۵ میلیارد دلار) و درآمد بازیهای ویدیویی خانگی به ۱۷۰ میلیارد ین (۱.۳ میلیارد دلار) برسد. بخش بازیهای خانگی بندای نامکو در سال مالی گذشته ۶۲ بازی عرضه کرد و ۴۸.۳ میلیون نسخه فروخت. حال این شرکت قصد دارد در سال مالی جدید ۴۰ عنوان منتشر کند و ۴۸ میلیون نسخه بفروشد.
شرکت بندای نامکو در جدیدترین گزارش سال مالی گذشته در مورد فروش بازیهای One Piece Odyssey ،JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R ،Digimon Survive ،Dragon Ball: The Breakers و Elden Ring به ارائه آمار و ارقام کلی پرداخت. طبق این آمار، فروش خالص شرکت در سال مالی گذشته به ۹۹۰ میلیارد ین (۷.۳ میلیارد دلار) رسید که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد. همچنین درآمد سرگرمیهای دیجیتال تا رقم ۳۸۵ میلیارد ین (۲.۹ میلیارد دلار) پیش رفت که نشان از رشد ۲ درصدی سالانه دارد. به طور کلی سود بندای نامکو در سال مالی گذشته به ۹۰.۳ میلیارد ین (۶۷۳ میلیون دلار) رسید که ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
گزارش مالی جدید بندای نامکو (Bandai Namco) نشان میدهد که فروش خالص این شرکت نسبت به سال گذشته با جهشی ۱۱ درصدی به ۷.۳ میلیارد دلار رسیده است.