گیم پس به فروش بازی‌ها صدمه می‌زند گیمفا

تبلیغات

دینو پاتی، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Jumpship، می‌گوید که گیم پس به فروش Somerville ضربه زده است، اما آن‌ها توانسته‌اند قرارداد خوبی را با ایکس باکس منعقد کنند.

ما قرارداد خوبی را با آن‌ها [مایکروسافت] بستیم. من همچنان فکر می‌کنم این موضوع به فروش بازی لطمه زد، چرا که بسیاری از گیمرها ده دقیقه بازی را تجربه می‌کنند، درگیر آن نمی‌شوند و سپس آن را رها می‌کنند. همچنین، اگر شما ده دقیقۀ ابتدایی بازی را فوق‌العاده طراحی نکنید، این احتمالاً یک مشکل دیگر باشد. من فکر می‌کنم گیم پس خوب است، اما مسیر مورد علاقۀ من نیست. رویکرد مورد علاقۀ من، مدل سنتی فروش بازی‌ها به صورت پریمیوم است، حالتی که در آن من پول را به صورت کامل دریافت می‌کنم و سپس باید عملکرد خوبی در طراحی بازی از خود به نمایش بگذارم. در این صورت دیگر نیاز نیست که پول را پس از تجربه توسط گیمر دریافت کنیم.

از زاویۀ دید یک مشتری، سرویس گیم پس ارزشمند بوده و جذاب است؛ زیرا کاتالوگی غنی‌ از بازی‌های فوق‌العاده را در دسترس او قرار می‌دهد. با این وجود، بخشی که نظرات گوناگونی حول آن وجود دارد، عملکرد بازی‌ها خارج از سرویس است و این که گیم پس تا چه میزان روی فروش آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. در حالی که بسیاری از سازندگان بازی‌های ویدیویی سرویس گیم پس را ستایش کرده‌اند، تعدادی نیز وجود دارند که تاثیر آن را در برخی موارد منفی می‌دانند.

نکتۀ قابل توجه آن است که مایکروسافت مدتی پیش به این موضوع اشاره کرده بود سرویس گیم پس باعث کاهش فروش بازی‌ها می‌شود. مایکروسافت در گزارش ۲۷۷ صفحه‌ای مرتبط با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) که توسط CMA منتشر شده است، اعلام کرد که گیم پس باعث می‌شود فروش بازی‌ها کاهش پیدا کند. اگرچه عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس برای مشتریان سود زیادی به همراه دارد و دسترسی به عناوین متعددی را به ارمغان می‌آورد، اما گویا لزوماً قرارگیری بازی‌ها روی این سرویس برای تمامی استودیوها و ناشرها سودآور نیست.

Somerville هم‌اکنون برای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و PC در دسترس قرار دارد.


منبع: https://gamefa.com/937739/game-pass-hurts-sales-says-somerville-developer/یکی از این افراد، دینو پاتی (Dino Patti)، بنیان‌گذار استودیوی جامپ‌شیپ (Jumpshit)، است. این استودیو عنوان ماجراجویی علمی-تخیلی Somerville را سال گذشته برای ایکس باکس و PC منتشر کرد و در زمان عرضه، آن را روی سرویس گیم پس نیز قرار داد. پاتی باور دارد که استودیوی جامپ‌شیپ «قرارداد بسیار خوبی» را با مایکروسافت تنظیم کرده، اما همچنان فروش Somerville تحت تاثیر قرار گرفته است. پاتی باور دارد که همچنان مدل سنتی «فروش بازی با قیمت کامل» مسیر صحیحی است که سازندگان باید پیش بگیرند. وی در مصاحبه‌ای با Videogames.SI گفت:

مدتی پیش، سازندۀ بازی Tunic متذکر شده بود که برای توسعه‌دهندگان مستقل و کوچک، عرضۀ بازی روی گیم پس می‌تواند دو سناریوی کاملاً متفاوت را رقم بزند؛ یا استودیوی سازنده به سود خوبی دست پیدا می‌کند یا کاملاً شکست خواهد خورد.