۶ شرکت بازی‌‌سازی دیگر حمایت خود را از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به CMA اعلام کردند

تبلیغات

ما خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را چیزی جز یک تحول طبیعی در صنعت بازی نمی‌دانیم و این معامله دلیلی برای نگرانی در مورد فرصت‌های آینده خودمان ایجاد نمی‌کند.

تام وارن (Tom Warren) در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که این شرکت‌ها تنها تعداد معدودی از چندین شرکت بازی‌سازی مستقر در بریتانیا یا مرتبط به آن هستند که به درخواست CMA برای پاسخ به تحقیقات آن‌ها در مورد خرید اکتیویژن جواب داده‌اند.

ما متوجه شده‌ایم که هر زمان که در اطراف ایکس‌باکس سر و صدای زیادی به راه می‌افتد، فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس بیشتر می‌شود و در نتیجه نتایج بهتری را در ایکس‌باکس می‌بینیم.

رقبای چینی مایکروسافت در بازار مزیت دارند و اگر مایکروسافت اجازه نداشته باشد تا اکتیویژن بلیزارد را خریداری کند، ممکن است آن‌ها را در اختیار شرکت‌هایی مانند Tencent قرار دهد. ما معتقدیم که بهترین کار برای مصرف کنندگان بریتانیایی است که این شرکت‌های بازی‌سازی چینی را دور نگه دارند.

در مقابل، ایکس‌باکس به پلتفرم بهتری برای بازی‌های تبدیل شده است، زیرا قابلیت‌های متعددی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند بازی‌ها را در ایکس‌باکس تجربه کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سرویس Xbox Game Pass اشاره کرد.

۴J Studios خود را به عنوان یک شریک اصلی برای استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت و Mojang AB معرفی کرد. در حالی که استودیوی مذکور به دلیل عرضه‌ی بازی Minecraft روی کنسول‌های مختلف، از جمله پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ شناخته شده، اما در عین حال سابقه کار روی نسخه‌‌ی ایکس باکس ۳۶۰ بازی‌های Perfect Dark، Banjo Kazooie و Banjo Tooie را دارد.

استودیوی ۴J همچنین فاش کرد که مایکروسافت قبل از خرید استودیوی موجانگ (Mojang) به توافقات قبلی خود با آن‌ها پایبند بوده و مایکروسافت آنها را تحت فشار قرار نداده تا از پلتفرم‌های خود حمایت کنند. آن‌ها حتی تشویق شدند تا Mario Mash-Up Pack را در بازی Minecraft به صورت انحصاری برای نینتندو توسعه دهند.

پیش از این در گزارشی اشاره شده بود که معامله مایکروسافت و اکتیویژن از حمایت عموم بخش گیمینگ بریتانیا، سایر شرکت‌های بازی‌سازی و حتی سازمان‌های اتحادیه برخوردار است. در حالی که دلایل و میزان حمایت آن‌ها از این معامله متفاوت است، اما همه‌ی آن‌ها اعتقاد دارند که تغییراتی که این معامله ایجاد خواهد کرد برای صنعت بازی مثبت خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اخیراً خواستار ارائه‌ی اطلاعات بیشتری از قرارداد مایکروسافت با نینتندو و انویدیا شده است.


منبع: https://gamefa.com/921609/6-more-game-companies-express-support-for-microsoft-activision-deal-to-the-cma/

استودیوی B یک توسعه دهنده و ناشر AAA است که بازی‌ها خود را روی همه پلتفرم‌ها از جمله کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و موبایل منتشر می‌کند. این استودیو می‌گوید:

تاثیرات دقیق این خرید دشوار است، اما انتظار نداریم که ادغام اکتیویژن با مایکروسافت خطری برای توزیع بازی‌های ما در ایکس‌باکس یا کنسول‌های دیگر ایجاد کند.

استودیوی A یک توسعه‌دهنده مستقل است که سابقه‌ی همکاری با سونی، مایکروسافت و اکتیویژن را دارد. این استودیو در خصوص خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به CMA گفت:

مایکروسافت در ۲۵ سال گذشته خود را به عنوان یک شرکت قابل اعتماد ثابت کرده است. ما معتقدیم که مایکروسافت به تعهدات خود در قبال نینتندو و سونی عمل خواهد کرد.

لازم به ذکر است که استودیوی ۴J توسط مایکروسافت خریداری نشده و کاملاً به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. بیانیه‌ی این استودیو در خصوص حمایت از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به شرح زیر است:

استودیوی C طبق روایت خود، ظاهراً یک استودیوی بازی‌سازی کوچک و مستقل است. استودیوی مذکور در خصوص حمایت خود از خرید اکتیویژن می‌گوید:

صنعت بازی در حال حاضر به سمت یکپارچگی و ادغام حرکت می کند، چراکه بازی های ابری در حال رشد و گسترش در بازار هستند. به نظر ما خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت یک تکامل طبیعی در کسب و کار است.

ما به عنوان یک استودیو در حال رشد برای فروش بازی‌های خود نه در پلی استیشن بلکه در ایکس باکس محسوب می‎‌شویم. ما تعداد بالای بازیکنان پلی استیشن و فروش کنسول را به عنوان تمرکز بر عناوین بزرگ AAA توصیف می‌کنیم. به اعتقاد ما پلی استیشن یک زمین بازی برای هر ناشر و توسعه دهنده‌ای نیست. استودیوهای کوچکتر مانند ما ۱۰۰% به این موضوع متکی هستند که بازیکنان از قبل از باید بازی آن‌ها اطلاع داشته باشند و آن را در فروشگاه جستجو کنند.

سایر استودیوهایی که از این معامله حمایت کرده‌اند، نامشخص هستند و آن‌ها را به عنوان استودیو A، B و Cمعرفی خواهیم کرد.

خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به طور ناگهانی ایکس باکس را به پلتفرم برتر تبدیل نخواهد کرد. بسیار محتمل‌تر است که این خرید به ایجاد رقابت مساوی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن کمک کند که در این مقطع زمانی، به شدت مورد نیاز است. پلی استیشن به رقابت بهتری نیاز دارد تا پلتفرم خود را مجبور به ارتقا در بخش گیمینگ خود کند و این خرید مطمئناً به انجام آن کمک خواهد کرد.

طبق گفته سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، ۶ شرکت بازی‌سازی دیگر حمایت خود را از معامله بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اعلام کرده‌اند.