CMA درک درستی از بازار بازی‌های ابری و موبایلی و ندارد

در این بخش مواردی را بیان می‌کنیم که رگولاتوری انگلستان آن را ذکر نمی‌کند یا عمداً نادیده می‌گیرد. CMA در ابتدا یک سوء تفاهم یا درک نادرست را از بازار بازی‌های موبایل را نشان می‌دهد. اکنون می‌دانیم که بازی‌های موبایل هرگز قرار نبوده است جایگزین بازی‌های کنسول یا PC شود. همچنین به خوبی درک شده که این دسته‌بندی محصول جدیدی در صنعت بازی ایجاد کرده نموده که کاملاً مستقل از سایر بخش‌ها از موفقیت برخوردار است.

با توجه به استدلال طرفین مبنی بر اینکه افزایش قدرت محاسباتی دستگاه‌های تلفن همراه رشد بازی‌های ابری را محدود می‌کند، خاطرنشان می‌کنیم در حالی که قدرت محاسباتی دستگاه‌های موبایل افزایش یافته و ممکن است افزایش یابد، زیرساخت‌های ابری و سخت‌افزار با حافظه‌ی بیشتر قدرتمندتر خواهند بود و بنابراین بازی‌هایی با عملکرد بالاتر ارائه می‌دهند.

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد که سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا (CMA) بازی‌های موبایلی و چالش‌هایی را که برای بازی‌های ابری ایجاد می‌نماید، به خوبی درک نمی‌کند.

موارد یاد شده موجب می‌شود تا تصمیم CMA مشکوک به نظر برسد و ممکن است در نهایت عاملی باشد که درخواست تجدید نظر مایکروسافت و اکتیویژن به دادگاه تجدید نظر رقابتی برسد.


منبع: https://gamefa.com/937374/cma-fundamentally-misunderstands-cloud-gaming-vs-mobile-gaming/

سازمان CMA در صفحه ۲۰۶ از تصمیم خود توضیح می‌دهد که چگونه بازی‌های ابری با موفقیت بازی‌های موبایلی محدود نمی‌شوند.

بسیاری از رسانه‌ها اشاره کرده‌اند که تصمیم CMA در جلوگیری از تایید خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت  به دلیل نگرانی در مورد بازار بازی‌های ابری اشتباه بوده و جزئیات کوچکتر نشان می‌دهد که این نهاد جنبه‌های خاصی از صنعت بازی‌های ویدیویی را به درستی درک نکرده است. برخی منابع حدس می‌زنند که این یک سوء تفاهم است یا اینکه CMA با حقایق بازی کرده تا به نتایجی که می‌خواهد برسد.

CMA به وضوح تاثیر بازی‌های موبایلی و اینکه چگونه صنعت بازی را به طور کلی درهم گسیخته کرده است، دست کم می‌گیرد. بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی، حتی شرکت‌هایی که هرگز عنوانی را برای PC یا کنسول‌ها توسعه نداده‌اند، به لطف استفاده از نقاط قوت پلتفرم بازی‌های موبایلی به شرکت‌های چند میلیون دلاری تبدیل شده‌اند.

تبلیغات

در خصوص دستگاه‌ها، احتمالاً تقاضا برای بازی‌های ابری ادامه خواهد داشت که می‌تواند عملکرد بالاتری را از سخت‌افزارهای مستقر در مراکز داده ارائه دهد. تجربه‌ی بازی از طریق بخش ابری مزایای بیشتری مانند استفاده از باتری کمتر را ارائه می‌دهد، زیرا پردازش کمتری به صورت محلی انجام می‌شود.

از طرف دیگر، کلاود گیمینگ هنوز ارزش خود را در صنعت بازی ثابت نکرده است. شکست گوگل در کسب و کار سرویس Stadia یک نمونه‌ی جدید و واضح است که این موضوع را ثابت می‌کند. قدرت سخت‌افزاری که در بازی‌های ابری استفاده می شود، عامل اصلی موفقیت آن نیست و قطعاً در رقابت با بازی‌های موبایلی محسوب نمی‌شود. مشکل بزرگ‌تر در دسترس بودن خدمات اینترنتی برای امکان پذیر کردن تجربه‌ی بازی‌های ابری در جای خود باقی می‌ماند.