Ground Zeroes قرار بود محصولی آزمایشی برای بازی‌های اپیزودی بعدی باشد

منبع: Video Games Chronicle


منبع: https://gamefa.com/922435/kojima-says-mgsv-ground-zeroes-was-initially-an-experiment-for-a-series-of-episodic-games/

[قصد داشتیم] یک قسمت را تولید و پخش کنیم و بعد از آن، برویم سراغ قسمت‌های دوم و سوم و در همین حال، بازخورد هم دریافت کنیم. با این حال اما بسیاری از افراد انتظار داشتند که Ground Zeroes پس از انتشارش، یک بازی کامل باشد و متوجه‌ی این قضیه نمی‌شدند. احساس می‌کنم که این اتفاق برای آن زمان، خیلی زود بود.

به‌تازگی و در نهمین سالروز انتشار Metal Gear Solid: Ground Zeroes، هیدئو کوجیما به عنوان طراح و کارگردان این بازی، طی رشته توییت‌هایی در صحفه‌ی شخصی خود اقدام به پرده‌برداری از نکات جالبی درباره‌ی این بازی نموده است. به گفته‌ی او، اگرچه Ground Zeroes به‌عنوان پیش‌ درآمدی برای The Phantom Pain شناخته می‌شود اما در کنار این موضوع، قرار بود که این بازی یک محصول “آزمایشی” برای سری عناوینِ قسمتیِ بزرگ‌تری باشد. وی در صحبت‌هایش گفته است:

تبلیغات

توسعه‌ی یک بازی، ۴ سال طول می‌کشد و این زمان ممکن است در حین توسعه، بارها تغییر کند. پس من فکر کردم عنوانی قسمتی بسازم؛ مانند یک درام اپیزودی که هر قسمت جداگانه ساخته و توزیع می‌شود. Ground Zeroes قرار بود یک محصول آزمایشی [برای امتحان این رویه] باشد.

اما توییت‌های کوجیما در حساب شخصی ژاپنی زبانش، حتی اطلاعات بیشتری در دسترس می‌دهند چراکه وی در آن‌ها توضیح می‌دهد:

Ground Zeroes به‌عنوان مقدمه‌ای برای Metal Gear Solid V برنامه‌ریزی شده و قرار بود معرفی‌نامه‌ای مهم برای به‌تصویر کشیدن ریشه‌ی انتقام‌جویی اسنیک (Snake) در داستان MGSV و نیز مضمون اصلی این بازی یعنی کیفرخواهی باشد.

به‌نظر می‌رسد ایده‌ها و چشم‌اندازهای کوجیما برای دنیای بازی‌های ویدیویی هیچگاه به‌انتها نمی‌رسند و بازی‌ساز خوش‌آوازه، همیشه حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد. به‌ هر صورت اما اگر با مطالعه‌ی موارد بالا تمایل به تجربه‌ی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و The Phantom Pain پیدا کرده‌اید، هردوی این عناوین به‌صورت کامل، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس‌ باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارند.

زمانی که پلی استیشن ۴ در اواخر سال ۲۰۱۳ عرضه شد، بازی [Ground Zeroes] هم توسط موتور فاکس‌انجین (FoxEngine) و در بستر جهانی آزاد و برای این کنسول منتشر شد تا هم معرفی‌گر عنوان جدیدی از Metal Gear Solid باشد و هم فرصتی باشد برای گرفتن بازخوردهای بیشتر برای عناصری که برای بازی اصلی، فکر آن‌ها را در سر می‌پروراندیم.

سپس کوجیما اظهار داشت که انتشار Ground Zeroes قرار بود آغازی برای یک پروژه‌ی جدید باشد:

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق سری Metal Gear Solid، درنظر داشت تا با عنوان Ground Zeroes، مجموعه بازی‌های اپیزودی بزرگ‌تری را خلق کند.