آن دسته از کاربرانی که سیستم پایین رده دارند نیز تجربه مناسبی از بازی خواهند داشت. به استثنای چند مورد: برخی لگ ها، عدم وجود افکت های شفافیت در حداکثر تنظیمات، مشکلات بارگذاری بافت ها، مشکلات سایه با فعال شدن رهگیری پرتو، مشکلات مربوط به پایداری و …
یک ویدیوی مقایسه ای از بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به اشتراک گذاشته شده که تفاوت های بین نسخه PC و نسخه اصلی پلی استیشن ۵ را برجسته می کند.
Ratchet & Clank: Rift Apart اولین پورت پلی استیشن به PC نیست که در چنین حالتی منتشر می شود. در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱)، سونی و ناتی داگ بازی The Last of Us Part 1 را در وضعیت بسیار ناامیدکننده ای برای PC عرضه کردند که دارای مشکلات مختلفی بود و نیاز به پچ های متعدد داشت.
با غیرفعال کردن رهگیری پرتو در کارت های گرافیک AMD به دلیل مشکلات پایداری، به نظر می رسد که این پورت، بدون پولیش یافتن عرضه شده و نیاز به پچ های متعدد برای قرار گرفتن در وضعیتی واقعاً قابل قبول دارد.
نظر شما در این باره چیست؟
دسترسی به Ratchet & Clank: Rift Apart، هم اکنون برای دارندگان رایانه های شخصی و پلی استیشن ۵ در سراسر جهان امکان پذیر است.
اوایل سال جاری میلادی، بازی Returnal هم در وضعیت نسبتاً نامناسبی پورت شد، هر چند نه به اندازه The Last of Us Part 1. بنابراین به نظر می رسد که سونی و استودیوهای پورت کننده بازی های پلی استیشن باید به انتشار پورت های مناسب برای PC اهمیت بیشتری بدهند.
این مقایسه که توسط دیجیتال فاندری (Digital Foundry) به اشتراک گذاشته شده، برخی از بهترین ویژگی های پورت را بررسی می کند؛ مانند مقیاس پذیری خوب، که به بازیکنانی با سخت افزار مناسب اجازه می دهد تا از تصاویر بصری بسیار بهتر نسبت به پلی استیشن ۵ لذت ببرند.