برای رسیدن به این هدف ما یک سری مکانیک را طراحی کردهایم که به پایه و اساسی برای ارائهی چنین تجربهای تبدیل خواهند شد. ژنراتوری که دائما سوخت میسوزاند یک المان زمان را به بازی اضافه خواهد کرد و هر بار پس از اتمام سوخت شما در شرایط متفاوتی قرار خواهید گرفت. این مهم را با تهدیدی که دائما شما را شکار میکند و ابزار پر سر و صدا مثل تفنگ یا نارنجک ترکیب کنید و نتیجه شرایطی غیر قابل پیشبینی خواهد بود. گیمپلی بازی کاملا تحت تاثیر اعمال بازیکنان خواهد بود تا با هر بار بازی کردن به تجربهای منحصر به فرد برسید.
به گفتهی اولسن، یکی از اهداف اصلی تیم توسعهی بازی در Frictional Games در طراحی Amnesia: The Bunker این بوده که بازیکنان بخواهند پس از به اتمام بازی دوباره به سراغ تجربهی آن بروند. در حالی که تمام کردن بازی بین ۴ تا ۶ ساعت زمان خواهد برد، اولسن گفته که Amnesia: The Bunker شامل المانهای زیادی خواهد شد که ارزش تکرار بازی را بالا میبرند. اولسن به GamingBolt گفت:
بازی Amnesia: The Bunker در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۶ مه ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
از ساختار نیمه-جهان باز گرفته تا حذف مکانیک Sanity، بازی Amnesia: The Bunker فرمول شناخته شدهی این سری را به روشهای مختلفی تغییر میدهد. یکی از تغییرات اساسی این بازی که توجه بسیاری را جلب کرده وعدهی یک ماجراجویی بسیار متغیر و متفاوت نسبت به بازیهای قبلی است. در مصاحبهای جدید با GamingBolt، آقای فردریک اولسن (Frederik Olson) که کارگردان خلاق بازی است اطلاعات بیشتری را در مورد این جنبه از بازی به اشتراک گذاشته است.
ما متوجه شدیم که با تصادفی کردن برخی از المانهای بازی میتوانیم ارزش تکرار بازی را بالاتر ببریم. مکان منابع و مهمات، تلهها و اطلاعات مهم همه تصادفی خواهند بود. حتی خود کدها هم به صورت تصادفی تولید خواهند شد تا از تقلب جلوگیری شود. این المانها دست به دست هم میدهند تا بازی با هر بار تجربه کردن تکامل پیدا کند. پس هر دفعه با موقعیتها و چالشهای منحصر به فرد مواجه خواهید شد.
در همین مصاحبه اولسن به GamingBolt گفت که بازی ساختاری نیمه-جهان باز خواهد داشت و همانند بازیهای قبلی سری Amnesia قرار است شاهد استفاده از تاریکی نور باشیم.
یکی از ارکان اصلی طراحی بازی این بوده که بازیکنان بخواهند دوباره آن را تجربه کنند. ما به صورت آگاهانه تلاش کردهایم تا از خطی و قابل پیشبینی بودن اجتناب کنیم تا هر جنبه از بازی حد مشخصی از چالش را به بازیکنان ارائه دهد. بازیکن هیچ وقت نباید بداند که برای رد شدن از یک مانع دقیقا باید چه کار کند.
توسعهدهندگان بازی Amnesia: The Bunker به صورت آگاهانه تلاش کردهاند تا از خطی و قابل پیشبینی بودن اجتناب کنند تا هر مرحله از بازی هر دفعه چالش برانگیز باشد.
علاوه بر آن باید گفت که Amnesia: The Bunker شامل المانهای تصادفی خواهد شد که با هر بار تجربهی بازی تغییر خواهنند کرد. برای مثال مکان آیتمها و تلهها هر بار متفاوت خواهند بود. همچنین کدهایی که برای حل کردن پازلها نیاز خواهید داشت هم هر دفعه تغییر خواهند کرد. اولسن در این باره گفت: